مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 10:352020-10-01بين الملل

احتمال حملات تروریستی داعش در استان های مرکزی و جنوبی عراق


یک کارشناس امنیتی عراق با اشاره به احتمال حملات تروریستی داعش در استان های مرکزی و جنوبی خواستار ایجاد کمربندی امنیتی اطراف این استان ها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امیر عبدالمنعم الساعدی تحلیلگر امنیتی عراق درباره روی آوردن تروریسم داعش به سوی استانهای مرکزی و جنوبی این کشور با وجود عدم داشتن جایگاه در این استان ها هشدار داد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه ، تصریح کرد که عناصر داعش اغلب مناطق صحرایی را به دلیل نبود تردد در آن و دوری از مراکز شهرها و مراکز امنیتی به عنوان پناهگاه امن خود انتخاب می کنند.

با این وجود احتمال می رود، تروریست های داعش به دلیل افزایش عملیات های امنیتی در استانهای دیالی، صلاح الدین، الانبار، کرکوک و موصل، به سوی مناطق وسیعی از صحرای غرب نجف، دیوانیه، المثنی و کربلا حرکت کنند و در آنجا پناه بگیرند.

این تحلیلگر امنیتی عراق معتقد است که استانهای همجوار بیابان منتهی به عربستان، آسیب پذیرترین مناطق برای انجام حملات تروریستی داعش است و در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم نیروهای امنیتی، احتمال دارد استانهای مرکزی و جنوبی نیز هدف این حملات قرار گیرند با وجود این که داعش در این استانها جایگاهی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال حملات تروریستی داعش در استان های مرکزی و جنوبی عراق

احتمال حملات تروریستی داعش در استان های مرکزی و جنوبی عراق