مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:302020-10-01اقتصادي

قطع وابستگی و بومی سازی چراغ های دریایی در بندر امام خمینی(ره)


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با هدف قطع وابستگی به شرکت های تولید کننده خارجی و صرفه جویی ارزی، فرآیند طراحی چراغ های دریایی با بهره گیری از توان و دانش داخلی بومی سازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به هزینه هنگفت تأمین و تهیه قطعات چراغ های دریایی و به منظور نیل به خودکفایی در این زمینه، مطالعات مرتبط به بومی سازی طراحی چراغ های دریایی انجام شد.

وی افزود: در جریان طراحی چراغ های دریایی در نمونه های اولیه این امکان فراهم شد که تجهیزات مذکور به روش تعویض قطعه به قطعه تعمیر و مجددا به بهره برداری برسد و از تعویض کلی و صرف هزینه های بیشتر پیشگیری شود.

دریس بیان کرد: پس از مرحله طراحی و کدینگ چراغ های دریایی که با هزینه ای در حدود 100 میلیارد ریال انجام شد، زمینه لازم برای راه اندازی خط تولید فراهم می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، چراغ های دریایی بخشی از تجهیزات علائم کمک ناوبری هستند که به ارتقای ایمنی تردد شناورها در مسیر آبراه ها و مسیرهای دسترسی به بنادر کشور کمک شایانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع وابستگی و بومی سازی چراغ های دریایی در بندر امام خمینی(ره)

قطع وابستگی و بومی سازی چراغ های دریایی در بندر امام خمینی(ره)