مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:102020-10-01بين الملل

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل بحران لیبی تاکید کرد


وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رییس جمهوری تونس تاکید کرد که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راه حلی مسالمت آمیز در لیبی است، رییس جمهوری تونس نیز آماگی کشورش برای فراهم کردن تمامی امکانات جهت دستیابی به سازشی سیاسی را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به تونس و دیدار با قیس سعید، رییس جمهوری تونس اعلام کرد که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راه حلی مسالمت آمیز است که بتواند به بحران در لیبی پایان داده و تاثیری در برقراری ثبات در منطقه داشته باشد.

اسپر در اولین سفری که به آفریقا داشت، وارد تونس شد و قرار است پس از آن به الجزایر و مراکش رفته و مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم و بحران لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وزیر دفاع آمریکا در دیدار خود با قیس سعید اظهار کرد: آمریکا از موضع گیری تونس که خواهان ایجاد یک راه حل سیاسی لیبیایی-لیبیایی بدون هیچ گونه دخالت خارجی است، حمایت می کند.

مشکلات حاکمیتی در لیبی از زمان برکناری دولت معمر قذافی در سال 2011 ادامه داشته و این موضوع در کنار خطر نفوذ افراطی ها از مرزها و قاچاق اسلحه، به یک تهدید امنیتی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل بحران لیبی تاکید کرد

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای کمک به حل بحران لیبی تاکید کرد