مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:102020-10-01سياسي

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین در ساوه افتتاح شد


خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین ساوه با دستور رییس جمهور از طریق ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی روحانی رییس جمهور و با حضور اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، میرزایی فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان از ماده اولیه سرترالین هیدروکلراید در ساوه رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت مهبان دارو در این آیین از اهتمام شرکت های دارویی برای تقویت تولید دارو در داخل کشور خبر داد و گفت: تولیدی این ماده در راستای فراخوان معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و در درمان بیماری های اعصاب و روان و برخی بیماری های دیگر کاربرد خواهد داشت.

حسن ریاحی صرفه جویی ارزی، ایحاد اشتغال و بالا رفتن توان داخلی در این حوزه را بخشی از فواید بومی سازی و خودکفایی در صنایع دارویی کشور دانست و افزود: شرکت دانش بنیان مهبان شیمی آمادگی خود را برای تولید 10 درصد از این داروها را اعلام کرده و امروز نخستین ماده دارویی با نام سرترالین هیدروکلراید در این شرکت به مرحله تولید رسید.

  وی تصریح کرد: اشتغالزایی این طرح نفر مستقیم و غیرمستقیم بوده و دست یابی به این موفقیت با اعتماد و اتکا به دانش جوانان کشور و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین در ساوه افتتاح شد

خط تولید ماده اولیه داروی سرترالین در ساوه افتتاح شد