مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-01سياسي

مهم ترین چالش های افراد کم شنوا و ناشنوا


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مشکل اصلی اکثر افراد ناشنوا یا کم شنوا برخلاف تصور عموم، «برقراری ارتباط» نیست، بلکه «ارتباط با افراد شنوا» است.

- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مشکل اصلی اکثر افراد ناشنوا یا کم شنوا برخلاف تصور عموم، برقراری ارتباط  نیست، بلکه ارتباط با افراد شنوا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرنوش جاراللهی، با اشاره به 30 سپتامبر روز جهانی ناشنوایان، گفت: هدف از نام گذاری چنین روزی، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، اهمیت به کارگیری زبان اشاره به عنوان راه ارتباطی برای اکثریت ناشنوایان، جلب توجه و آشنا سازی سیاست گزاران، مسئولین و عموم مردم جامعه با دست آوردها و توانمندی های ناشنوایان از یک سو، و از سوی دیگر شناخت مشکلات و معضلاتی است که این قشر در جامعه با آن روبرو هستند.

وی در ارتباط با تعداد افراد دارای اختلال شنوایی در جهان و عوامل بروز ناشنوایی، افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2020 بیش از 5 درصد جمعیت جهان کم شنوا و ناشنوا هستند که 7 درصد این مقدار را کودکان تشکیل می دهند که رقمی بالغ بر 34 میلیون کودک کم شنوا در دنیا است.

متاسفانه در حدود 30 تا40 درصد کم شنوایی های مادرزادی در کودکان همراه با یک مشکل اضافه تر هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش های افراد کم شنوا و ناشنوا

مهم ترین چالش های افراد کم شنوا و ناشنوا