مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-01اقتصادي

تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ شناور سد بانه در راستای افزایش کیفیت آب شرب این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، عرفان مومن پور صبح امروز در جریان بازدید از پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه اظهار کرد: نیاز آب شرب بانه حدود 400 لیتر در ثانیه است.

وی افزود: حدود 200 لیتر از نیاز آب شرب شهر بانه از طریق سد بانه تامین و مابقی از محل ایستگاه پمپاژ بویین از سد عباس آباد و ایستگاه های پمپاژ متفرقه تامین می شود.

وی یادآور شد: معمولا در اواسط سالهای اخیر با توجه به رشد چشمگیر شهر توریست محور بانه و ورود گردشگران به این شهر، نیاز آب شرب بانه افزایش می یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به کم شدن ورودی آب از حوزه های بالادستی به سد بانه در فصول گرم سال که منجر به پایین آمدن تراز آب می شود، یادآور شد: افزایش حجم نیاز برداشت از سویی و پایین آمدن تراز آب از سوی دیگر و نیز آبگیری از طریق برج آبگیر در ترازهای پایین مخزن، شرکت آب منطقه ای را برآن داشت تا با احداث اسکله پمپاژ شناور در این سد در تامین حداکثری نیاز شرب بانه بکوشد.

مومن پور با بیان اینکه این طرح در سال 96 مورد استفاده قرار گرفته و مجددا در سال 99 ارتقاء و راه اندازی شد، افزود: عملیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه

تکمیل و ارتقاء پروژه اسکله پمپاژ اضطراری سد بانه