مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 05:552020-10-01اجتماعي

بیشترین معلولیت ناشنوایی مربوط به شهرستان های کوهدشت، دلفان و خرم آباد است


معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: بیشترین معلولیت ناشنوایی مربوط به شهرستان های کوهدشت، دلفان و خرم آباد بوده که موضوعات ژنتیکی و ازدواج های فامیلی دلیل این نوع اختلال گزارش شده است.

- ایسنا/لرستان معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: بیشترین معلولیت ناشنوایی مربوط به شهرستان های کوهدشت، دلفان و خرم آباد بوده که موضوعات ژنتیکی و ازدواج های فامیلی دلیل این نوع اختلال گزارش شده است.

لیلا طاهری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون 6988 ناشنوا تحت حمایت بهزیستی استان هستند که از این تعداد 2808 نفر ناشنوای خفیف، 1659 نفر متوسط، 303 نفر خیلی شدید و 2215 نفر شدید هستند.

وی بیان کرد: تمام خدماتی که به همه معلولین تعلق می گیرد را ناشنوایان نیز دریافت می کنند که شامل پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، درمان و کاش حلزون و توزیع سمعک و باتری سمعک، خدمات توان پزشکی شنوایی شناسی و قالب گیری سمعک هستند.

معاون توان بخشی بهزیستی لرستان با بیان اینکه در سال گذشته 103 مورد کاشت حلزون برای معلولین تحت پوشش انجام شده است، گفت: این درحالیست که شش ماه اول امسال تاکنون 27 مورد کاشت حلزون انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین معلولیت ناشنوایی مربوط به شهرستان های کوهدشت، دلفان و خرم آباد است

بیشترین معلولیت ناشنوایی مربوط به شهرستان های کوهدشت، دلفان و خرم آباد است