مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-01پزشكي

17 هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در نظر گرفته شده است


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده در مرحله اول 17 هزار واکسن آنفلوانزابرای گروه های پرخطر در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنسبت به سالهای گذشته حدود 10 برابر بیشتر وارد کشور می شود، گفت: اولویت تزریق این واکسن برای افراد پر خطر است.

وی ابراز داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مرحله به مرحله انجام می گیرد که اولین مرحله به کارکنان و کادر درمانی، مراکز خدمات جامع سلامت، بیماران خاص و مادران باردارخواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: سهمیه واکسن به استان ها تخصیص داده شده و زنجان نیز سهمیه خود را گرفته است و پس از اتمام این مرحله تزریق واکسن برای گروه هایی است که ریسک بالای بیماری های زمینه ای، دیابتی ها، مبتلایان به فشارخون بالا و کودکان زیر پنج سال در اولویت هستند.

تاج کی گفت: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا برای کسانی است که بیماری آنها موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شده است و بیمارانی هم که در اولویت اول و دارای پرونده الکترونیکی در مراکز سلامت هستند، با ارائه کارت ملی واکسینه می شوند.

وی تصریح کرد: مرحله بعدی توزیع واکسن از طریق داروخانه ها برای بیمارانی است که توسط پزشک تجویز می شود و در مراحل بعدی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در نظر گرفته شده است

17 هزار واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر در نظر گرفته شده است