مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 00:302020-09-30سياسي

رؤسای جمهور آمریکا در طول تاریخ چگونه با مسئله «ایران» مواجه شدند؟


می توان ادعا کرد که امروز بخش مهمی از تصمیمات سیاست خارجی دو کشور زیر سایه نام کشور دیگر و تقابل ها با او تنظیم و تبیین می شود؛ تا جایی که حتی روابط این دو با دوستان و دشمنانشان نیز گاهی تحت تأثیر تقابل فعلی آنها قرار می گیرد.

- یک ماه بالای سر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، هنگام یک کارزار انتخاباتی در فرودگاه تولدو اکسپرس در اوهایو این کشور دیده می شود.

عکس: REUTERS به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق در شماره امروز خود به سیاست های روسای جمهور آمریکا در قبال ایران پرداخته است.

این روزنامه نوشته است: تاریخ روابط سیاسی ایران و آمریکا خود می تواند یک دایره المعارف مفصل را پر کند.

از آغاز تعاملات دو کشور در اواخر قرن 19 میلادی، تا جدی شدن روابط در دوران پهلوی دوم، کودتای 28 مرداد، انقلاب اسلامی ایران، تسخیر سفارت آمریکا و قطع روابط، ماجرای مک فارلین یا ایران گیت، گفت وگوهای هسته ای، برجام و خروج آمریکا از آن، بخشی از مهم ترین پرونده های تاریخ سیاست خارجی دو کشور در تعامل و تقابل با یکدیگر بوده است.

حتی می توان ادعا کرد که امروز بخش مهمی از تصمیمات سیاست خارجی دو کشور زیر سایه نام کشور دیگر و تقابل ها با او تنظیم و تبیین می شود؛ تا جایی که حتی روابط این دو با دوستان و دشمنانشان نیز گاهی تحت تأثیر تقابل فعلی آنها قرار می گیرد؛ چنان که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رؤسای جمهور آمریکا در طول تاریخ چگونه با مسئله «ایران» مواجه شدند؟

رؤسای جمهور آمریکا در طول تاریخ چگونه با مسئله «ایران» مواجه شدند؟