مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 16:302020-09-30بين الملل

سه جزیره ایرانی و یک ادعا/ با همان ایستگاه پلیس هم نباید موافقت می شد (فیلم)


در سال 1350 طی یک یاداشت تفاهم 6 بندی  بین ایران و وزارت خارجه انگلستان قرار شد جزایر تنب بدون قید و شرط تحت مالکیت ایران قرار گیرد .

- عصر ایران؛ حسن حسینی _ 400 سال پیش، بعد از آنکه شاه عباس پرتقالی‌ها را از این جزایر بیرون کرد تمام جزایر خلیج فارس تحت حاکمیت ایران بود اما حدود 100 سال پیش وقتی بریتانیا این جزایر را اشغال کرد حاکمیت آن را به شارجه سپرد.

در سال 1350 طی یک یاداشت تفاهم 6 بندی بین ایران و وزارت خارجه انگلستان قرار شد جزایر تنب بدون قید و شرط تحت مالکیت ایران قرار گیرد اما به شارجه اجازه داده شد تا در جزیره ابوموسی یک پاسگاه پلیس داشته باشد و بتواند پرچم خود را بالای آن قرار دهد.

هرچند این تفاهم نامه هیچگاه از طرف ایران امضا نشد اما پذیرش آن از سوی ایران طی نامه‌ای به اطلاع وزارت خارجه بریتانیا رسید.

روز پس از این توافق بود که کشور امارات متحده عربی تشکیل شد.

حالا اما وزیر خارجه امارات می‌گوید: امارات در مورد حاکمیت بر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که توسط ایران «اشغال» شده است، حق قانونی دارد.

شیخ عبدالله بن زاید در سخنرانی ویدئویی‌اش در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفته: ایران درخواست ما برای رسیدن به یک راه حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان دادگستری بین المللی را نادیده گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه جزیره ایرانی و یک ادعا/ با همان ایستگاه پلیس هم نباید موافقت می شد (فیلم)

سه جزیره ایرانی و یک ادعا/ با همان ایستگاه پلیس هم نباید موافقت می شد (فیلم)