مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 10:152020-09-30دانش

محققان قزوینی موفق به اختراع دستگاهی در حوزه مهندسی بافت شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پارک علم و فناوری قزوین، علیرضا عباسپور، مدیر تیم سازنده این محصول دانش بنیان در مراسم رونمایی از دستگاه آ ری اکتور که با حضور تعدادی از مسئولان در پارک علم و فناوری قزوین برگزارشد، - فناوران یکی از شرکت های دانش محور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین موفق به اختراع دستگاهی در حوزه مهندسی بافت شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پارک علم و فناوری قزوین، علیرضا عباسپور، مدیر تیم سازنده این محصول دانش بنیان در مراسم رونمایی از دستگاه آ ری اکتور که با حضور تعدادی از مسئولان در پارک علم و فناوری قزوین برگزارشد، گفت: این دستگاه می تواند طی فرآیندی سلول های خونی را از بین برده و سلول خونی گرفته شده از مغز استخوان بیمار را جایگزین آن کند.

وی افزود: سلول های خونی گرفته شده از مغز استخوان که با میکروسکوپ قابل تشخیص است، جداسازی شده و روی هر یک از داربست ها کشت و هر داربست به یک بیمار تزریق می شود.

سلول تزریق شده به بدن هوشمند است و می داند که در کدام عضو باید عمل کند؛ این سلول ها حداکثر سه هفته پس از ورود به بدن بیمار شروع به بازسازی عضو می کند که به این تکنیک پزشکی بازسازی می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان قزوینی موفق به اختراع دستگاهی در حوزه مهندسی بافت شدند

محققان قزوینی موفق به اختراع دستگاهی در حوزه مهندسی بافت شدند