مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:052020-09-30پزشكي

75 درصد اینها هم می توانستند بشنوند اگر...


مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه شنوایی عمده ترین و شایع ترین علت معلولیت در بدو تولد است، گفت: 75درصد این نوع معلولیت قابل پیشگیری است.

- ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه شنوایی عمده ترین و شایع ترین علت معلولیت در بدو تولد است، گفت: 75درصد این نوع معلولیت قابل پیشگیری است.

زهرا همتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته 50 درصد علت معلولیت های شنوایی عوامل ژنتیکی، 25درصد بیماری های حین بارداری و 25 درصد عوامل ناشناخته بوده که با این حساب با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و بارداری و حین بارداری، 75درصد معلولیت های شنوایی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه از مجموع 14608 فرد دارای معلولیت استان 2253 نفر دارای معلولیت شنوایی هستند، ادامه داد: از این تعداد 1252 نفر مرد و 1001 نفر نیز زن هستند و ناشنوایی با میزان 15.

42 درصد شایع ترین نوع معلولیت بدو تولد در این استان است.

به گفته وی، در صورتیکه ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود با درمان به موقع می تواند به مهارت های گفتاری متناسب با کودکان طبیعی دست یابد.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین به فعالیت مرکز خانواده کودک کم شنوا در این استان اشاره کرد و گفت: خانواده هایی که فرزندان آنها دارای ناهنجاری شنوایی است با مراجعه به این مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد اینها هم می توانستند بشنوند اگر...

75 درصد اینها هم می توانستند بشنوند اگر...