مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:502020-09-30سياسي

مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کرد


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با اصلاح طرح مربوط به واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 9 مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، اعاده شده از شورای نگهبان با ماده واحده اصلاحی این طرح موافقت کردند.

از 242 نماینده حاضر در صحن مجلس، 190 نماینده رأی موافق، 10 نماینده رأی مخالف و 16 نماینده رأی ممتنع به این طرح دادند.

  بر این اساس تبصره 5 به شرح زیر اصلاح می شود؛ تبصره 5- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء (2-3) بند الف سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (1) این ماده در بانک رفاه کارگران سی وسه درصد (33%) می باشد.

سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلفند حداکثر تا 12 ماه نسبت به واگذاری سهام مازاد بر 33 درصد سازمان و اجرای سایر مفاد و تکالیف مرتبط با سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و انطباق عملکرد و اقدامات آن بانک با ضوابط اعلامی بانک مرکزی در خصوص نسبت مجاز سرمایه گذاری اشخاص مرتبط و ذی نفع واحد اقدام نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کرد

مجلس با اصلاح طرح واگذاری سهام مازاد بانک رفاه کارگران موافقت کرد