مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-30اقتصادي

شوک جدید بورسی در راه است؟


بررسی روند گذشته بازار سرمایه کشور نشان می دهد که برجام بر انتظارات تحلیلگران از متغیرهای اقتصادی کشور موثر بوده و این انتظارات اثر خود را در بازار سرمایه کشور نیز برجای گذاشته است.

- جی پلاس، در ابتدای انعقاد برجام شاهد بودیم که با امید به گشایش در اقتصاد کشور انتظار ایجاد یک رشد اقتصادی وجود داشت و با بهبود وضعیت اقتصاد امید می رفت که نرخ دلار نوسانات زیادی نداشته باشد و نهایتا به اندازه تورم داخلی کشور رشد پیدا کند.

دنیای اقتصاد نوشت؛ این انتظارات اثر خود را بر بورس نیز گذاشت و البته با یک بیش واکنشی نیز در بین اهالی بازار سرمایه مواجه شد.

به گونه ای که ابتدا در برخی شرکت هایی که گمان می رفت بیشترین تاثیر مثبت را از برجام خواهند گرفت، با افزایش قیمت مواجه بودیم.

اما پس از آنکه مشخص شد که اثر گشایش های برجامی به سرعت در سود شرکت ها نمایان نخواهد شد و موانع حل نشده دیگری همچون FATF و امکان استفاده از سوییفت همچنان پابرجا هستند، فعالان بازار تحلیل های خود از سود شرکت ها را اصلاح کردند و بازار سرمایه با یک روند نزولی همراه شد.

پس از آن با خروج امریکا از برجام نیز انتظارات تورمی و افزایش نرخ دلار در بین فعالان بازار وجود داشت که منجر شد به اینکه قیمت سهام شرکت ها نیز متعاقب سایر دارایی ها با رشد همراه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک جدید بورسی در راه است؟

شوک جدید بورسی در راه است؟