مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:152020-09-30دانش

ساخت مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان


برای نخستین بار محققان دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون در خاک به منظور پیش بینی پاسخ این سازه ها در ابعاد تمام مقیاس و پیش از اجرای عملیات عمرانی شدند.

- ایسنا/اصفهان برای نخستین بار محققان دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون در خاک به منظور پیش بینی پاسخ این سازه ها در ابعاد تمام مقیاس و پیش از اجرای عملیات عمرانی شدند.

مبتکر این دستگاه و دانش آموخته دکتری مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فرآیند طراحی و ساخت این دستگاه، اظهار کرد: مدل سازی فیزیکی به واقع تکرار یک پدیده به صورتی است که متغیرهای آن همچون نیرو، جابه جایی و شتاب با آنچه در واقعیت و در نمونه واقعی اتفاق می افتد، قابل مطابقت باشد.

حمید مرتضوی بک افزود: براین اساس، دستگاه ساخته شده برای نخستین بار امکان بررسی رفتار و پاسخ دینامیکی سازه های مدفون در خاک همچون انواع شمع های بتنی و فولادی را به طور فیزیکی و منطبق بر سازه واقعی فراهم می کند.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان، ادامه داد: این دستگاه با توجه به دارا بودن محفظه ای به شکل مخروط ناقص و اعمال فشار از کف، قادر است در یک ناحیه کنترلی مرکز مخروط، میدان تنشی ایجاد کند که در آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان

ساخت مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان