مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:052020-09-30پزشكي

سن ابتلا به بیماری های قلبی در ایران/ فشارخون ایده آل چند است


مدیر گروه بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی ایران، سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشورمان را 50 سالگی و پایین تر از میانگین جهانی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید هاشم سزاوار، با اشاره به این نکته که بیماری های قلبی و عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در کل دنیا به شمار می رود، گفت: این بیماری در سال های اخیر و به ویژه در کشور ما افزایش داشته و سن ابتلاء کاهش یافته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطر نشان کرد: توجه به این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر فرد هم زنده بماند مجبور است با عوارض ناشی از این بیماری زندگی کند.

سزاوار اظهار داشت: در بسیاری از جاهای دنیا، افراد بین 65 تا 70 سال به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند ولی سن ابتلاء در ایران به طور متوسط 50 سال است.

وی افزود: در برخی از کشورها با کنترل عوامل خطر، توانسته اند سن ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند.

این فوق تخصص قلب، گفت: در بحث سکته های قلبی، اگر عوامل خطر وجود داشته باشد، سن ابتلاء پایین می آید و افراد جوان تر هم مبتلا می شوند.

عوامل خطر شامل استعمال دخانیات، دیابت و فشارخون، کم تحرکی و کاهش فعالیت فیزیکی، اختلال در چربی های خون و کنترل آن، رژیم غذایی و عادات غلط تغذیه و استرس ها است و در کنار آن، عوامل ارثی و ژنتیکی، تغییر سن و جنس مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن ابتلا به بیماری های قلبی در ایران/ فشارخون ایده آل چند است

سن ابتلا به بیماری های قلبی در ایران/ فشارخون ایده آل چند است