مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:002020-09-30اجتماعي

ماسک ارتباط اجتماعی ناشنوایان را محدودتر کرد/زبان اشاره یاد بگیریم


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر افراد با زبان اشاره آشنا نیستند، گفت: باید بپذیریم که زبان اشاره یک راه ارتباطی است و وظیفه خود بدانیم این زبان را یادگرفته و با استمرار و تمرین آن را در خود نهادینه کنیم.

- ایسنا/اصفهان معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر افراد با زبان اشاره آشنا نیستند، گفت: باید بپذیریم که زبان اشاره یک راه ارتباطی است و وظیفه خود بدانیم این زبان را یادگرفته و با استمرار و تمرین آن را در خود نهادینه کنیم.

پژمان پورشبانان در گفت و گو با ایسنا به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و استفاده افراد از ماسک، ناشنوایانی نمی توانند از توانایی گفتارخوانی یا لب خوانی خود استفاده کنند، اظهار کرد: استفاده از ماسک ارتباطات ناشنوایان با افراد جامعه را ضعیف تر کرده و بارها اعلام کرده اند با استفاده از ماسک مهارت ارتباطی مختصری که در جامعه داشتند هم درحال از بین رفتن است.

وی با اشاره به اینکه 12 درصد اطلاعاتی که از محیط پیرامون به دست می آوریم از طریق حس شنوایی است، گفت: با وجود اینکه از طریق حواس دیگر هم می توان اطلاعات پیرامونی را به دست آورد، اما فقدان حس شنوایی به دلیل اینکه افراد را در مهارت های گفتاری نیز دچار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک ارتباط اجتماعی ناشنوایان را محدودتر کرد/زبان اشاره یاد بگیریم

ماسک ارتباط اجتماعی ناشنوایان را محدودتر کرد/زبان اشاره یاد بگیریم