مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 03:502020-09-30سياسي

آمار شهدا، جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی چند نفر بوده است؟


از پرسشهای مهمی که درباره جنگ تحمیلی مطرح است و پاسخ دقیقی می طلبد، آمار شهدا، جانبازان و اسرا است که پاسخ آن را از کتاب پرسشها و پاسخها داده ایم.

- پاسخ داده ایم: قبل از هر چیز لازم است گفته شود که شایعات زیادی درباره تعداد شهیدان جنگ تحمیلی از طرف رسانه های مختلف و منابع بیگانه منتشر شده و در این باره مبالغه نیز شده است که به یک نمونه از آن اشاره می کنیم و بعد به آماری که بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی اعلام کرده است، اشاره خواهیم کرد.

ریچارد نیکسون رییس جمهور اسبق امریکا، در آخرین کتاب خود با غرور از کشته شدن بیش از یک میلیون نفر از مردم کشورمان در جنگ، تلویحاً اظهار خرسندی می کند.

اما باید گفت که این آمار صحت ندارد و نویسنده کتاب به علت کینه توزی که در مورد ایران و انقلاب اسلامی داشته و برای جبران غرور شکست امریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، چنین ادعای کذبی را اظهار کرده است.

اما آماری که بنیاد شهید انقلاب اسلامی راجع به تعداد شهیدان و مفقودان جنگ تحمیلی منتشر کرده است، حکایت می کند که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 218 هزار و 867 نفر از ایرانیان شهید یا مفقود شده اند که از این تعداد 208 هزار و 758 نفر شهید و ده هزار و 109 نفر نیز مفقود شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار شهدا، جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی چند نفر بوده است؟

آمار شهدا، جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی چند نفر بوده است؟