مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 02:452020-09-29اقتصادي

مرغداران تنها 30 درصد نهاده را به نرخ دولتی تهیه می کنند


مرغداران تنها 30 درصد خوراک دام و طیور مورد نیاز را به نرخ دولتی تهیه کرده و بقیه را مبجورند از بازار آزاد به چند برابر قیمت تهیه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها قیمت نهاده خوراک دام و طیور در بازار تا 5 برابر نرخ مصوب دولتی عرضه می شود و تولیدکنندگان از این مسأله بسیار نگرانند.

آنها مشکل اصلی را در ضعف نظام توزیع نهاده می دانند و از آنجایی که هیچ گونه شفافیتی در نحوه توزیع نهاده از بالا تا پایین یعنی از بانک مرکزی گرفته تا وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد، نگرانی از وجود فساد و رانت در این نهاده را داریم.

یک مرغدار اصفهانی به خبرنگار فارس گفت: در حالی که تولیدکننده واقعی در تأمین نهاده خود مانده است، اما برخی شرکت های دولتی هفته ای 2 هزار تن نهاده دریافت می کند.

سعید مشایخی مرغدار اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: تنها 30 درصد از خوراک طیور مورد نیاز را از مسیر توزیع دولتی دریافت می کند و بقیه را مجبور است از بازار آزاد به قیمت های چند برابر خریداری کند.

در این میان مسؤولان واردکنندگان را ملزم به ثبت میزان نهاده وارداتی در بازارگاه نموده اما همچنان بازار آزاد رونق بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغداران تنها 30 درصد نهاده را به نرخ دولتی تهیه می کنند

مرغداران تنها 30 درصد نهاده را به نرخ دولتی تهیه می کنند