مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 23:452020-09-29سياسي

نشست مجازی «مولانا و انسان امروز» در گناوه برگزار شد


نشست مجازی «مولانا و انسان امروز» به مناسبت 8 مهر، روز بزرگداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی در گناوه برگزار شد.

- گناوه - نشست مجازی مولانا و انسان امروز به مناسبت 8 مهر، روز بزرگداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی در گناوه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در این نشست با طرح این سوال که در جهان امروز مولانا چه می تواند به ما بگوید و چه رهاوردی و چه رهنمودی در عصر سرعت و حرکت برای انسان دارد؟ اضافه کرد: در جهان امروز بیش از همیشه به تکیه گاه اخلاقی که اصول دین و اخلاق را با چشم انداز روشن و عقلانی به ما بیاموزد نیاز داریم.

مریم مشرف الملک گفت: جهان بینی عرفانی مولانا ابعاد گوناگونی دارد و در هر بعد از اندیشه وی پنجره ای بر روی ما گشوده می شود پس می توان به جهان او از افق های گوناگون و چشم اندازهای مختلف نگریست.

وی با اشاره به اینکه ما دین داریم و اخلاق انسانی در دین تعبیه است پس چه نیازی است که آن را از مولانا بیاموزیم افزود: در جهان امروز 72 فرقه ادعای اسلام دارند ولی آنچه در جهان به نام دین و اخلاق انجام می شود در بسیاری از موارد که نیازی به اشاره ندارد با روح انسانیت که اصل دین بر آن استوار شده منافات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مجازی «مولانا و انسان امروز» در گناوه برگزار شد

نشست مجازی «مولانا و انسان امروز» در گناوه برگزار شد