مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 23:402020-09-29اقتصادي

برداشت 850 تن نعناع تر از مزارع بجستان


سطح زیر کشت نعناع در شهرستان 17 هکتار است که متوسط برداشت از هر هکتار، 50 تن نعناع تر و 15 تا 16 تن نعناع خشک است که پیش بینی می کنیم که تا آخر فصل برداشت، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: سطح زیر کشت نعناع در شهرستان 17 هکتار است که متوسط برداشت از هر هکتار، 50 تن نعناع تر و 15 تا 16 تن نعناع خشک است که پیش بینی می کنیم که تا آخر فصل برداشت، حدود 850 تن نعناع تر برداشت شود.

محمد شجعی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: کشت نعناع از قدیم در بجستان رایج بوده و تقریبا با فرهنگ و سنت مردم منطقه عجین شده است.

در حال حاضر نیز افراد زیادی در بجستان، به خصوص در مناطق بالادست از جمله زین آباد، سریده، امیریه، رضاییه و آهنگ، به کشت و کار نعناع مشغول هستند.

وی ادامه داد: برداشت نعناع از خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر تابستان و اوایل پاییز ادامه دارد و در طول دوره برداشت 4 تا 5 چین انجام می شود که در حال حاضر کشاورزان منطقه در چین آخر برداشت نعناع هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان با اشاره به نقش کشت و کار نعناع در اشتغال زایی برای مردم منطقه، به خصوص روستاییان، گفت: در حین برداشت در هر هکتار 10 نفر به طور مستقیم و 3 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند و در صورت افزایش سطح زیر کشت و همچنین ایجاد واحدهای فرآوری مربوطه، قطعا زمینه اشتغال بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 850 تن نعناع تر از مزارع بجستان

برداشت 850 تن نعناع تر از مزارع بجستان