مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 21:352020-09-29پزشكي

8میلیون سالمند در کشور / رصد کرونا در آسایشگاه ها


رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به حرکت جامعه به سمت سالمندی، اقدامات این وزارتخانه برای ارائه خدمات مناسب به سالمندان را تشریح کرد و گفت: - در حال حاضر سهم سالمندان در اشغال تخت های بیمارستانی بالا است که این نشان می دهد سالمندان وضعیت جسمی، روانی و رفاهی مناسبی ندارند.

دکتر محسن شتی در گفت وگو با ایسنا همزمان با روز جهانی سالمند، با اشاره به اینکه شروع سن سالمندی در کشور ما از 60 سال است، گفت: البته در کشورهای پیشرفته 65 سال به بالا را در گروه سالمندان تلقی می کنند.

مرحله سوم غربالگری کرونا برای سالمندان وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی سالمند مبنی بر کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان ، ادامه داد: در روزهای ابتدایی شیوع کروتا که توصیه اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا ماندن در خانه بود، مراقبت های از راه دور شکل گرفت و دو دوره غربالگری تلفنی برای سالمندان را انجام دادیم؛ الان هم دور سوم در حال انجام است.

در این غربالگریها شرایط و علائم سالمندان مورد پرسش قرار می گیرد و در صورتی که علائم کرونا را داشتند برای مراجعه به مراکز 16 ساعته دعوت می شوند تا اقدامات لازم تشخیصی و درمانی ارائه شود.

مراقبت هایی برای فشارخون، چربی خون، دیابت، خطر سقوط، سرطان های شایع، افسردگی، مراقبت از تغذیه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8میلیون سالمند در کشور / رصد کرونا در آسایشگاه ها

8میلیون سالمند در کشور / رصد کرونا در آسایشگاه ها