مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 21:202020-09-29سياسي

جنگ چهارده تن با «150» تانک!/ مقاومت «بچه های همدان »در «کمین مجاهد»


هشتم اردیبهشت 1360 نیروهای عراقی با 150 دستگاه تانک به قصد تصرف سرپل ذهاب هجوم خود را آغاز کردند، با دلاوری 14 پاسدار مجاهد همدانی به همراه فرمانده خود مهدی فریدی در منطقه «کمین مجاهد» در جنگ نابرابر تن با تانک حماسه بزرگی رقم خورد و تعداد زیادی از تانک ها و نفرات عراقی ها نابود شد.

- خبرگزاری فارس ـ همدان، پیغام فتح سه فرمانده با دقت چشم به تپه ماهورها دوخته اند و همه جا را با وسواس از نظر می گذرانند.

فریدی دوربین را جلوی چشمانش گرفته و با دقت به اطراف نگاه می کند، دوربین را از مقابل چشمانش پایین می آورد و به همدانی و بهمنی نگاه می کند ببیند آنها در چه حالی هستند، آنها با ریزبینی همه جا را از نظر می گذرانند تا مکان مدنظرشان را بیابند.

فریدی دوباره دوربین را مقابل دیدگانش می گیرد و به جستجو می پردازد.

بهمنی: (با اشاره به یکی از تپه های دورتر) به نظرتون اون تپه چطوره؟ هم مشرف به جاده است و هم خوب تامین می شه، انگار خدا اون را ساخته واسه یه پدافند قرص و محکم.

همدانی:( با دقت به آن تپه نگاه می کند) واسه پدافند خوبه، اما اگه سقوط کنه عراقی ها بی بر و برگرد تو خانه های مردم سرپل ذهابند.

فریدی: (چشمی دوربین را پایین می آورد) اگه همه این تپه ماهورها را هم بذاریم رو هم بازم عراقی ها از روی بازی دراز دست روی حلقوم ما گذاشتن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ چهارده تن با «150» تانک!/ مقاومت «بچه های همدان »در «کمین مجاهد»

جنگ چهارده تن با «150» تانک!/ مقاومت «بچه های همدان »در «کمین مجاهد»