مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 17:352020-09-29بين الملل

مشاور محمد مرسی: انقلاب ژانویه مصر به دلیل نداشتن رهبر منحرف شد


مشاور «محمد مرسی» رییس جمهور پیشین و فقید مصر معتقد است که انقلاب ژانویه 2011 این کشور علیه حکومت حسنی مبارک توسط ارتش و برای اجرای معامله قرن طراحی شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد عبدالعزیز مشاور محمد مرسی رییس جمهور پیشین و فقید مصر می گوید که انقلاب 25 ژانویه 2011(5 بهمن 1389) که رژیم حسنی مبارک را سرنگون کرد، فقط یک قیام بود که ارتش این کشور، آن را برای اجرای معامله قرن برنامه ریزی کرده بود.

عبدالعزیز در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به تظاهرات های کنونی در مصر علیه رژیم عبدالفتاح السیسی گفت: قیام، بیانگر خشم قریب به اتفاق مردم است که ممکن است در مجبور کردن رژیم استبداد از برخی اعمال جنایتکارانه خود موفق عمل کند؛ اما به هیچ وجه آن را سرنگون نمی کند.

سرنگونی رژیم ظالم و دیکتاتور با چیزی جز یک انقلاب ممکن نیست و برای تبدیل شدن یک قیام به یک انقلاب، باید رهبری برای آن وجود داشته باشد که از آرمان و اهدافی برخوردار باشد .

تعداد زیادی از فعالان شبکه اجتماعی با پسندیدن اظهارات عبدالعزیز در توییتر تاکید کردند که انقلاب ژانویه کشورشان از یک رهبری برخوردار نبوده است.

انقلاب 2011 مصر از 25 ژانویه 2011 (5 بهمن 1389) در کشور مصر با اعتراضات و نافرمانی مدنی آغاز شد و به استعفای حسنی مبارک در 11 فوریه 2011 (22 بهمن 1389) و ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور محمد مرسی: انقلاب ژانویه مصر به دلیل نداشتن رهبر منحرف شد

مشاور محمد مرسی: انقلاب ژانویه مصر به دلیل نداشتن رهبر منحرف شد