مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 17:252020-09-29پزشكي

مدیرکل بهزیستی خوزستان: 25 درصد علل ناشنوایی، ناشناخته اند


مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به ناشناخته بودن 25 درصد علل ناشنوایی، نقش عوامل ژنتیکی در بروز این معلولیت را تا 50 درصد دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ غلامرضا صدیق‌راد در آستانه نهم مهرماه برابر با 30 سپتامبر روز جهانی ناشنوایان گفت: با توجه به لزوم انجام مداخلات به موقع و مؤثر که بر اساس آن بتوان اطمینان حاصل کرد که افراد دارای اختلالات کم‌شنوایی، قادر به دستیابی به همه قابلیت‌های اصلی زندگی خود در تمامی ابعاد هستند، تأیید مجدد حقوق ناشنوایان به عنوان شعار امسال روز جهانی ناشنوایان در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: کم‌شنوایی معلولیتی پنهان و شایع‌ترین نقص مادرزادی است که بر جنبه‌های مختلف رشد مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی و هیجانی فرد و خانواده وی تاثیر می‌گذارد.

صدیق‌راد با اشاره به ناشناخته بودن 25 درصد علل ناشنوایی، نقش عوامل ژنتیکی در بروز این معلولیت را تا 50 درصد دانست و ادامه داد: بر اساس مطالعات متعدد در سال‌های اخیر، در صورتی که کم‌شنوایی کودک پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود و قبل از سن شش ماهگی از وسیله تقویت‌کننده صوتی و برنامه‌های توانبخشی مناسب نظیر تجویز وسیله کمک شنوایی مناسب از جمله سمعک، تربیت شنوایی، گفتار درمانی و کاشت حلزون بهره‌مند شود، می‌تواند به مهارت&z


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل بهزیستی خوزستان: 25 درصد علل ناشنوایی، ناشناخته اند

مدیرکل بهزیستی خوزستان: 25 درصد علل ناشنوایی، ناشناخته اند