مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 17:202020-09-29سياسي

عدم اجرای فرآیند استیضاح شهردار الوند/ استیضاح غیرقانونی است


درحالی که در اعضای شورای اسلامی شهر الوند از استیضاح شهردار این شهر در جلسه بعدازظهر خبر داده بودند، رییس شورای شهر این استیضاح را غیرقانونی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاظهار کرد: اصلاً امروز شورای شهر جلسه ای نداشته و بنده پیش از این اعلام کردم به دلیل حضور بنده در تهران و غیبت برخی از اعضا، جلسه امروز کنسل است.

وی افزود: طبق قانون اگر اعضای شورا دنبال جلسه بودند باید درخواست می کردند این در حالی است که هیچ تماسی با بنده گرفته نشده و درخواستی نیز نبوده است.

رییس شورای شهر الوند اضافه کرد: 4 نفر از اعضا بعدازظهر جلسه ای در شورای شهر تشکیل داده و در پایان نیز صورت جلسه ای مبنی بر استیضاح شورا و تعیین سرپرست امضا کرده اند.

وی بیان کرد: این روند کاملاً غیرقانونی است و فرایند استیضاح اصولاً طی نشده است.

ذاکری عنوان کرد: طبق قانون بعد از طرح سوال، شهردار 10 روز فرصت پاسخگویی دارد و اگر اعضا قانع نمی شدند با یک سوم آرا پروسه استیضاح آغاز شده و شهردار مجدداً 10 روز فرصت پاسخ خواهد داشت و اگر بعد از این مدت نیز اعضا قانع نشدند با رأی 5 نفر استیضاح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توضیحی که داده شد مشخص است که اصولاً فرایند استیضاح اصلاً کلید نخورده و مراجع مرتبط در فرمانداری نیز این کار را غیرقانونی دانسته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم اجرای فرآیند استیضاح شهردار الوند/ استیضاح غیرقانونی است

عدم اجرای فرآیند استیضاح شهردار الوند/ استیضاح غیرقانونی است