مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 12:052020-09-29اجتماعي

2886 نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش سلامت ارجاع شدند


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 2 هزار و 886 نوآموز بدو ورود به دبستان به مرحله تخصصی سنجش سلامت ارجاع داده شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هدف جای دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از چهارم مرداد در حال انجام است.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و 939 نفر ارجاع هوش، 252 نفر ارجاع شنوایی، 632 نفر ارجاع بینایی، 42 نفر ارجاع جسمی حرکتی و 21 نفر ارجاع اوتیسم بودند که برای ارزیابی دقیق به پایگاه و کلینیک های تخصصی با هدف تعیین جایگاه صحیح آموزشی معرفی شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش 978 نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند، ادامه داد: 58 نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر تشخیص و به مدارس با نیازهای ویژه برای ادامه تحصیل معرفی شدند.

رنجبر یادآور شد: از ارجاعات شنوایی 11 نفر دارای شنوایی یک طرفه و10 نفر نیاز به سمعک و کمک معلم رابط داشته و به مدارس عادی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ارجاعات بینایی 236 نفر فقط نیاز به عینک و 75 نفر مورد درمان آمبلیوپی تشخیص داده شدند، بیان کرد: 20 نفر نیاز به درمان دارویی - جراحی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2886 نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش سلامت ارجاع شدند

2886 نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش سلامت ارجاع شدند