مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 11:552020-09-29اقتصادي

صادرات بیش از 93 میلیون دلاری کالا از گمرک بازرگان


نیمه نخست امسال، به ارزش 93 میلیون و 862 هزار دلار کالا از مرز بازرگان صادر شد که با وجود مشکلات تجاری ناشی از کرونا، رقم مناسبی در این مرز است.

- صادق نامدار در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کاهش 22 درصدی ارزش صادرات از این مرز، اظهار داشت: حجم کالاهای صادر شده در نیمه نخست امسال نیز با 53 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 هزار و 481 تن بوده که محصولات کشاورزی، پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی را شامل می شود.

وی افزود: در این مدت تعداد اظهار نامه های صادراتی یک هزار و 181 مورد بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 51 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک بازرگان با بیان اینکه کل دنیا با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده است، تصریح کرد: با بازگشایی مجدد مرزها از خرداد، رونق صادرات از مرز بازرگان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به صادرات سایر گمرکات از مرز بازرگان، عنوان کرد: در این مدت 280 هزار و 809 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 319 میلیون و 261 هزار دلار از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزن 71 درصد و ارزش دلاری 30 درصد کاهش یافته است.

نامدار اضافه کرد: طی این مدت از لحاظ رتبه صادراتی، گمرک بازرگان در سطح کشور رتبه 54 و در بین گمرکات استان نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 93 میلیون دلاری کالا از گمرک بازرگان

صادرات بیش از 93 میلیون دلاری کالا از گمرک بازرگان