مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 11:152020-09-29اجتماعي

فعالیت مراکز خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی/238هزار فرد معلول


رییس سازمان بهزیستی کشور به فعالیت مراکز خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی اشاره کرد و گفت:238هزار فرد دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش بهزیستی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وحید قبادی در جلسه ویدئو کنفرانس روز جهانی افراد دارای معلولیت ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان به افراد دارای معلولیت ناشنوایی در سراسر جهان، گفت: بزرگترین اقلیت در جهان افراد دارای معلولیت هستند و روز 30 سپتامبر در تقویم بین المللی به عنوان روز جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است و شعار جهانی این روز بر رعایت حقوق افراد دارای معلولیت ناشنوایی تاکید مجدد دارد.

وی با شاره به اینکه 1 میلیون و 544 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در سراسر کشور، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند؛ گفت: از این تعداد 238 هزار نفر دارای معلولیت شنوایی هستند که 140 هزار نفر از آنان دارای معلولیت شنوایی شدید و بسیار شدید هستند.

وی افزود: کم شنوایی از شایع ترین نقص های مادرزادی مخفی به شمار می رود و از هر 1000 نفر موالید زنده 2 تا 4 نفر دچار مشکل کم شنوایی شدید هستند که با انجام غربالگری های لازم، شناسایی می شوند.

قبادی دانا همچنین به علل بروز معلولیت شنوایی در افراد اشاره کرد و گفت :25 عامل درصد از این موارد ناشناخته هستند و 25 درصد موارد نیز بر اثر مشکلات حین زایمان، زردی نوزادی، تروما، و… به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت مراکز خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی/238هزار فرد معلول

فعالیت مراکز خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی/238هزار فرد معلول