مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 11:052020-09-29پزشكي

بیماری قلبی همچنان مهمترین عامل مرگ و میر در کشور


یک استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که تمام فاکتورهای روزمره بر روند سلامت افراد جامعه تأثیرگذار است، گفت: کرونا هم نتوانست جایگزین بیماری قلبی در آمار مرگ و میر کشور شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر سیدمحمود صدربافقی،پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی قلب با بیان این که بیماری های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ و میر درکشور است، اظهار کرد: ورود بیماری کویید 19 هم نتوانسته جایگزین مرگ و میر بیماری های ناشی از عارضه قلبی شود.

وی بیماری قلبی را ناشی از عوامل مختلف فردی و اجتماعی دانست و افزود: نقش رسانه ها در افزایش آگاهی عمومی نسبت به عوامل تأثیرگذار در ابتلا به بیماری های قلبی حائز اهمیت است.

استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در ادامه با بیان این که مرکز تحقیقات قلب حدود 20 سال پیش به منظور شناسایی عوامل ابتلا به بیماری قلبی در استان یزد راه اندازی شده است، گفت: شناخت انواع بیماری های قلبی، بررسی راهکارهای درمانی و احصاء نشانه های بیماران قلبی از دیگر وظایف تعیین شده برای مرکز تحقیقات قلب در یزد است.

دکتر صدربافقی شناخت فاکتورهای خطر بیماری های قلبی در جامعه را از جمله مهمترین الزامات اجرایی برای کاهش ابتلا به بیماری قلبی دانست و بیان کرد: افراد جامعه لازم دارند که بدانند درستی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری قلبی همچنان مهمترین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری قلبی همچنان مهمترین عامل مرگ و میر در کشور