مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:552020-09-29پزشكي

سرطان معده، نخستین سرطان شایع در میان مردان خراسان شمالی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شایع ترین سرطان در کشور و در این استان، سرطان معده است که در آقایان نخستین سرطان شایع و در خانم ها پس از سرطان پستان در رتبه دوم قرار دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شایع ترین سرطان در کشور و در این استان، سرطان معده است که در آقایان نخستین سرطان شایع و در خانم ها پس از سرطان پستان در رتبه دوم قرار دارد.

دکتر افشین دلشاد با اعلام این خبر افزود: امروزه در سراسر دنیا، سرطان ها در حال کنترل هستند و از آنجایی که سرطان های دستگاه گوارش در ابتدا علائم خاصی ندارند، ممکن است زمان تشخیص بیماری به تعویق افتد که با پیشرفت هرچه بیشتر بیماری، هزینه درمان افزایش و شانس بهبود کاهش می یابد.

وی بیان کرد: نخستین علامت قابل توجه در سرطان معده، ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سردل که بعد از گذشت چند هفته بهبود نمی یابد بنابراین با مشاهده علائم فوق بخصوص در افراد بالای 40 سال باید به پزشک مراجعه و در صورت صلاحدید با انجام آندوسکوپی معده پیگیری شود.

دلشاد حدود 30 تا 50 درصد سرطان های گوارشی را وابسته به نوع تغذیه افراد دانست و افزود: علاوه بر رعایت اصول تغذیه ای و استفاده از غذاهای سالم و پرهیز از خوردن غذاهای شور که عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان معده، نخستین سرطان شایع در میان مردان خراسان شمالی

سرطان معده، نخستین سرطان شایع در میان مردان خراسان شمالی