مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:502020-09-29پزشكي

بیماری های قلبی عروقی، عامل 43 درصد مرگ ها در خوزستان


مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در خوزستان 43 درصد از کل مرگ ها را به خود اختصاص داده است؛ اکثر این مرگ ها ناشی از بیماری های عروق کرونر قلب یا سکته مغزی است.

- ایسنا/خوزستان رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در خوزستان 43 درصد از کل مرگ ها را به خود اختصاص داده است؛ اکثر این مرگ ها ناشی از بیماری های عروق کرونر قلب یا سکته مغزی است.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 8 مهرماه (29 سپتامبر) روز جهانی قلب، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی نخستین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور ما است.

سالانه، 17.

9 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کنند که 31 درصد از مجموع مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در خوزستان 43 درصد از کل مرگ ها را به خود اختصاص داده است؛ اکثر این مرگ ها ناشی از بیماری های عروق کرونر قلب یا سکته مغزی است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی شامل فشارخون، کلسترول و قند خون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های قلبی عروقی، عامل 43 درصد مرگ ها در خوزستان

بیماری های قلبی عروقی، عامل 43 درصد مرگ ها در خوزستان