مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-29بين الملل

آمادگی سوییس برای میانجی گری بین آذربایجان و ارمنستان


وزارت خارجه سوییس با بیان اینکه راهی به غیر از حل مسالمت آمیز اختلافات در بحران قره باغ وجود ندارد، از آمادگی این کشور برای میانجی گری بین آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شدت گرفتن دور جدیدی از تنش های نظامی بین ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی و افزایش تلفات دو طرف در دو روز اخیر، دولت سوییس برای میانجی گری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک وزارت خارجه سوییس شامگاه دوشنبه اعلام کرد که این کشور از تلاش های رؤسای گروه مینسک در سازمان همکاری و امنیت اروپا برای حل مناقشات قره باغ از طریق گفت وگو حمایت کرده و آماده است تا نشست هایی در سطح مقامات عالی رتبه آذربایجان و ارمنستان را میزبانی کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوییس آمده است: سوییس به دو طرف یادآوری می کند که به الزامات خود ذیل قوانین بین المللی، مخصوصا آنهایی که درباره حفاظت از غیرنظامیان است، پایبند باشند.

از آنجایی که هیچ جایگزینی برای راهکار مسالمت آمیز جهت این مناقشه وجود ندارد، مذاکرات بنیادین باید فوراََ و بدون پیش شرط از سر گرفته شود .

از سرگیری درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی سوییس برای میانجی گری بین آذربایجان و ارمنستان

آمادگی سوییس برای میانجی گری بین آذربایجان و ارمنستان