مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:202020-09-29اقتصادي

10 هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد


مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 10 هزار تن انار تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: 2 هزار و 300 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می دهد که افزون بر یک هزار و 700 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا آبان ادامه دارد، افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، ملس ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی پیش بینی کرد امسال کشاورزان بیش از 20 هزار و 535 تن انار برداشت وبه بازار مصرف عرضه کنند.

شهرکی با اشاره به خواص انار گفت: این میوه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیک است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین نوع انار استان که شهرت جهانی دارد انار سنگان است که هم اینک برداشت آن درحال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد

10 هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد