مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:202020-09-29سياسي

رشد 132 درصدی زکات در استان قزوین


دبیر شورای زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از 9 میلیارد و 739 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته رشد 132 درصدی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حجت الاسلام باب اله شهسواری اظهار کرد: زکات دستوری الهی با درجه اهمیت مساوی با نماز است.

وی ادامه داد: این اهمیت بدان حد است که هرگاه که سخن از زکات آمده است این فریضه در کنار نماز بیان شده است چراکه زکات هم همچون نماز از فروع دین است.

دبیر شورای زکات کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: شاید برخی پرداخت زکات را کاهش اموال خود بدانند که باید گفت بله در ظاهر چنین است، ولی کدام باغداری پس از هرس درختان باغش، محصولش کاهش یافته است.

وی افزود: این سخن که زکات به مال انسان برکت می دهد اصلی است که به آن ایمان داریم و کسانی که زکات می دهند خود شاهدان و گواهانی هستند که می توانند گوشه ای از برکت زکات را تأیید کنند و قطع یقین انجام این دستور الهی موجب نزول نعمات الهی است.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: اگر زکات به معنای واقعی و صحیح در جامعه فراگیر و اجرا شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی حل می شود و شاهد برخی گرفتاری ها و مشکلات در زندگی نخواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 132 درصدی زکات در استان قزوین

رشد 132 درصدی زکات در استان قزوین