مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:202020-09-29دانش

نبات رژیمی کم کالری تولید شد


محققان در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به تولید نبات رژیمی کم کالری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر قدیر رجب زاده مدیر مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه محققان این موسسه موفق به تولید نبات رژیمی کم کالری شدند، افزود: این فناوری حاصل اجرای پروژه مشترک موسسه علوم و صنایع غذایی با بخش خصوصی بود که با هدف دستیابی به فناوری تولید نبات با کالری کاهش یافته انجام شده است.

وی گفت: به دلیل پیچیدگی فرایند کریستالیزاسیون قندهای کم کالری و تفاوت آن با ساکاروز در این پروژه بعد از جایگزینی کامل ساکاروز با قندهای کم کالری و اصلاح فرمولاسیون، فرآیند کریستالیزاسیون با قندهای انتخابی طراحی و بهینه سازی شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه برای اولین بار در دنیا کریستال بزرگ رشدیافته به هم پیوسته از قندهایی غیر از ساکارزر و با کالری کاهش یافته به شکل نبات تولید شد.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بیان کرد: محصول نهایی تولید شده در این پروژه قابل مصرف برای همه افراد جامعه به ویژه افراد حساس به مصرف ساکاروز و قندهای پرکالری است.

دکتر سمیرا یگانه زاد، مدیر گروه فرآوری مواد غذایی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و مجری این طرح پژوهشی با بیان اینکه نبات علاوه بر ایران در آمریکا و برخی دیگر از کشورها تولید می شود گفت: یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبات رژیمی کم کالری تولید شد

نبات رژیمی کم کالری تولید شد