مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:202020-09-29اقتصادي

تولید 80 تن نایلکس در ماه بدون کمترین حمایت دولتی/ اشتغال زایی بی وقفه برای بومیان


شرکت آریا پلاست از واحدهای صنعتی واقع در شهرستان ملکشاهی است که ماهانه حدود 80 تن نایلکس تولید می کند و سبب استغالزایی برای 35 نفر شده است این در حالی است که از کمترین حمایت دولتی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی از اساسی ترین روش های مقابله با نفوذ و آسیب دشمنان از طریق اعمال تحریم های اقتصادی بوده و شاه کلید تحقق اقتصاد و شکوفایی رونق کسب و کار داخلی است.

تحقق در جهش تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی جز با تقویت سایر بخش ها و رونق صادرات آن ها امکان پذیر نخواهد بود؛ در این میان صنعت پلاستیک شامل نایلکس با داشتن سهم به سزایی در صادرات می تواند به یکی از منابع درآمد زا تبدیل شود.

بی توجهی به اقتصاد بومی واحدهای تولید نایلکس به دلیل بالا بودن هزینه مواد اولیه با مشکل جدی مواجه هستند؛ باید گفت این صنعت به دلیل اینکه جزو صنایع پایین دستی پتروشیمی محسوب می شود با وجود اهمیت بالا در توسعه اقتصاد، حمایت نمی شود که عدم حمایت این صنعت باعث نابودی برخی کارخانه ها و ایده های تولیدکنندگان خواهد شد.

عدم حمایت از تولید، ضعف در برنامه ریزی ها، بی توجهی به اقتصاد بومی از مهمترین مشکلات پیشرو در استان ایلام است که صنعت اکثر شهرستان ها هنوز از درد به خود می پیچد؛ باید گفت کم نیستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 80 تن نایلکس در ماه بدون کمترین حمایت دولتی/ اشتغال زایی بی وقفه برای بومیان

تولید 80 تن نایلکس در ماه بدون کمترین حمایت دولتی/ اشتغال زایی بی وقفه برای بومیان