مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:502020-09-29بين الملل

عطوان: سفارت آمریکا در عراق لانه جاسوسی است


نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به اینکه سفارت آمریکا در بغداد به لانه جاسوسی و کانون توطئه علیه یک کشور عربی مسلمان تبدیل شده است، - گفت که وجود این سفارت در خاک عراق اهانت به تمام معناست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از فارس، عبدالباری عطوان در مقاله ای به تهدیدات آمریکا علیه عراق برای تعطیلی سفارتش در بغداد پرداخته و نوشت: اینکه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با صالح برهم رییس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور تماس گرفته و تهدید به تعطیلی سفارت آمریکا در صورت استمرار شلیک موشک ها کند، اوج وقاحت و باج خواهی و نقض آشکار عرف دیپلماتیک است.

وی افزود: ما نمی دانیم چگونه صالح و الکاظمی این جسارت پامپئو را پذیرفته و با او سخن می گویند، رفتار پامپئو به گونه ای بوده که گویی نماینده عالی آمریکاست و صالح و الکاظمی به عنوان کارمندان یا اتباع دولت آمریکا هستند حال آنکه عرف و پروتکل های دیپلماتیک چنین است که یک وزیر، وزیر همتای خود را مخاطب قرار داد اما اینکه رییس جمهور یک کشور دارای تمدن هشت هزار ساله را تهدید کند، این یک اهانت و نقض تمامی عرف هاست.

به نوشته روزنامه رأی الیوم ، عطوان با اشاره به اینکه ما موافق حملات موشکی به سفارتخانه های خارجی چه در عراق و چه هر کشور دیگری نیستیم، نوشت: البته به شرط آنکه سفارتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: سفارت آمریکا در عراق لانه جاسوسی است

عطوان: سفارت آمریکا در عراق لانه جاسوسی است