مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:502020-09-29بين الملل

تایید حکم اعدام 6 معترض مصری از سوی دادگاه تجدیدنظر


دادگاه تجدیدنظر مصر حکم اعدام شش معترض در پرونده کمیته مقاومت مردمی کرداسه را صادر کرده و 41 متهم را به حبس ابد محکوم کرد.

- دادگاه تجدیدنظر مصر حکم اعدام شش معترض در پرونده "کمیته مقاومت مردمی کرداسه" را صادر کرده و 41 متهم را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الجزیره، دادگاه کیفری قاهره اوت 2019 در پرونده ای که در رسانه ها به نام کمیته مقاومت مردمی کرداسه مشهور است، حکم اعدام شش متهم، حبس ابد برای 41 متهم، 15 سال حبس با اعمال شاقه برای هفت متهم و 10 سال حبس با اعمال شاقه برای هفت متهم دیگر را صادر کرده و دادگاه کیفری کودکان نیز احمد محمد احمد را به سه سال حبس محکوم کرده بود.

این اتفاق در سال 2013 در مرکز پلیس کرداسه و ناهیا پس از در هم شکستن دو تحصن رابعه و النهضه رخ داد.

دادستانی کل مصر جرائم متعددی از جمله عدم اجرای قانون اساسی و قوانین کشور، ممانعت از انجام وظیفه نهادهای دولتی، پیوستن به یک گروه ممنوعه و هدایت آن، انجام اقدامات خشونت آمیز که به کشته شدن سه تن از جمله رییس پلیس منجر شد و همراه داشتن اسلحه و مهمات بر خلاف قوانین را برای متهمان تعیین کرد.

صدور و اجرای حکم های اعدام در پرونده های مربوط به شرایط آشفته مصر پس از کودتای نظامی سوم ژوییه 2013، با وجود محکومیت های گسترده از سوی محافل حقوقی و سیاسی بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید حکم اعدام 6 معترض مصری از سوی دادگاه تجدیدنظر

تایید حکم اعدام 6 معترض مصری از سوی دادگاه تجدیدنظر