مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:452020-09-29بين الملل

پوتین: بلاروس با فشار های خارجی بی سابقه ای مواجه است


رییس جمهور روسیه در واکنش دوباره به مداخلات خارجی در امور بلاروس گفت این کشور در حال حاضر با فشار های بی سابقه خارجی رو به رو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نطق تلویزیونی درباره تحولات بلاروس صحبت کرده و به مداخلات کشور های خارجی در امور این کشور بار دیگر واکنش نشان داد.

   به نوشته خبر گزاری فرانسه، پوتین در اظهارات خود گفت بلاروس در حال حاضر با فشار های بی سابقه ای از سوی طرف های خارجی روبه رو است.

  اظهارات پوتین در حالی مطرح شده که امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه) با سوتلانا تیخانوفسکایا ، رهبر مخالفان بلاروس در شهر ویلنیوس ، پایتخت لیتوانی دیدار و گفتگو کرد.

  ماکرون در حالی که پیشتر مواضع مداخله جویانه ای را علیه بلاروس و الکساندر لوکاشنکو ، رییس جمهور این کشور اتخاذ کرده بود، پیش از سفر به لیتوانی به یک هفته نامه فرانسوی گفت لوکاشنکو باید از قدرت کناره گیری کند.

لوکاشنکو نیز در واکنش به این لفاظی ها گفت اگر قرار باشد سران کشورها با اعتراضات استعفا کنند، همان دو سال پیش با شروع اعتراض جلیقه زردها، ماکرون باید استعفا می کرد.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در ماه آگوست که به پیروزی لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: بلاروس با فشار های خارجی بی سابقه ای مواجه است

پوتین: بلاروس با فشار های خارجی بی سابقه ای مواجه است