مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:402020-09-29سياسي

بهره گیری و شیوه متفاوت مولانا از داستان های مثنوی


یک عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شیوه بهره گیری مولانا از داستان ها بسیار هوشمندانه بوده است و با استفاده از این روش، - ایسنا/خراسان رضوی یک عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شیوه بهره گیری مولانا از داستان ها بسیار هوشمندانه بوده است و با استفاده از این روش، تداعیات ذهنی خود را برای مخاطبین ملموس می سازد.

دکتر ابوالقاسم قوام در گفت وگو با ایسنا درخصوص مولانا و شیوه پرداختن او به داستان ها و تمثیل ها اظهار کرد: شیوه ی معمول به کار گرفته شده مولوی در داستان سرایی مثنوی، همان شیوه هندی - ایرانی و به تعبیری شیوه داستان در داستان بوده است که نمونه این شیوه داستان سرایی در کلیله و دمنه و آثار دیگری نیز مشاهده می شود.

دلیل به کارگیری این شیوه توسط مولوی این است که وی از این شیوه بهره بسیار هوشمندانه ای برده است، به طوری که این روش دست گوینده را باز می گذارد که برحسب موضوع بحث و تداعیات ذهن خود از داستان استفاده کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب شیوه داستان در داستان، اجازه تداعی آزاد را به نویسنده می دهد؛ به گونه ای که مولوی می تواند به تبع یادهایی که در ذهن خود دارد از یک شاخه به شاخه دیگری بپردازد و استنباط های عرفانی خود را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری و شیوه متفاوت مولانا از داستان های مثنوی

بهره گیری و شیوه متفاوت مولانا از داستان های مثنوی