مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:252020-09-29پزشكي

در هیاهوی کرونا از علائم سکته قلبی غافل نشوید


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به مناسبت روز جهانی قلب، بیماری های قلبی و عروقی را شایع ترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیا دانست و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید علیپور پارسا فوق تخصص آنژیو و آنژیوپلاستی، شعار امسال را use heart to beat heart اعلام و اظهار کرد: از صمیم قلب خود برای سلامت قلب در جهت پیشگیری از وقوع بیماری های قلبی به عنوان یک فرد از جامعه و انجام خدمت مناسب برای بیماران قلبی به عنوان یک پزشک باید تلاش کنیم.

 وی بیماری های قلبی را شایع ترین علت مرگ و میر در سراسر دنیا دانست و افزود: بر همین اساس در هر شرایطی باید در صدد کاهش عوامل بیماری های قلبی بود و نسبت به عوامل شناخته شده زمینه ساز این بیماری، مثل فشار خون بالا، چربی خون بالا، مصرف دخانیات، زمینه ارثی و دیابت حساسیت به خرج داد.

  رییس بخش قلب و عروق بیمارستان شهید مدرس تصریح کرد: افراد در کنترل برخی عوامل همچون ارث دخالتی ندارند، اما فشارخون و چربی خون بالا را می توان به موقع تشخیص داد، همچنین مصرف دخانیات که باید به ترک آن توصیه کرد.

علاوه بر این همواره بر پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش و کنترل وزن تاکید می شود، چراکه نقش بی بدیلی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در هیاهوی کرونا از علائم سکته قلبی غافل نشوید

در هیاهوی کرونا از علائم سکته قلبی غافل نشوید