مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 05:352020-09-29اقتصادي

سالانه 400 هزار تن انواع محصولات باغی در کردستان تولید می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی چند سال گذشته سطح باغات استان افزایش چشم گیری داشته و اکنون سالانه 400 هزار تن انواع محصولات باغی در کردستان تولید می شود.

- محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با تخصیص آب مورد نیاز برای تبدیل 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم این استان به اراضی آبی توسط وزارت نیرو در سال گذشته، باغات کردستان نیز از این مهم بی بهره نبودند و شاهد ارتقای سطح باغات در این استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان برداشت محصولات باغی استان پس از ثمر دهی درختان باغات تازه تأسیس، به صورت میانگین 12 درصد افزایش یابد، افزود: این میزان شامل تولید 55 هزار تُن انواع محصولات در باغ های جدید است که پیش بینی می شود پس از بهره وری کامل باغ ها میزان تولید سالانه محصولات باغی استان از 400 هزار تُن فعلی به 455 هزار تُن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با توجه به تمهیدات انجام یافته از جمله آبیاری تحت فشار، رعایت الگوی کشت درختان و ارقام بهسازی شده پیش بینی می شود در هر هکتار از باغات دیم 6 تُن و در باغات آبی نیز 10 تُن محصول برداشت شود.

سپری با بیان اینکه در طول چند سال گذشته سطح باغات دیم و آبی در این استان رشد حدود 52 درصدی داشته است، یادآور شد: در سال 92 حدود 32 هزار هکتار از اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 400 هزار تن انواع محصولات باغی در کردستان تولید می شود

سالانه 400 هزار تن انواع محصولات باغی در کردستان تولید می شود