مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 15:552020-09-28اقتصادي

ترخیص کالاهای انباشته از گمرک محرک تقاضای ارز نیست


وزیر اقتصاد در شورای گفتگو اعلام کرد: موضوع ترخیص کالاهای انباشته از گمرک، اصلا چیزی نیست که بخواهد محرک تقاضای ارز باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، در مورد ترخیص کالاهای دپو شده  از گمرکات گفت: گزارش مفصلی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیات دولت، به اعضای دولت ارائه شد که این گزارش برگرفته از آمار گمرک بود.

  وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: در این جلسه میزان موجودی کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز خط تولید به تفکیک مطرح و بحث مفصلی شد تا فرآیند ترخیص کالاها از گمرکات تسهیل شود.

  وی افزود: روز شنبه معاون اول رییس جمهور به اتفاق معاونان وزار و رییس کل بانک مرکزی از بندر شهید رجایی بازدید کردند، لذا این موضوع اصلا چیزی نیست که بخواهد محرک تقاضای ارز باشد.

دژپسند بیان داشت: اولا این موضوع مشمول کالاهایی تا قبل پنجم مهر است و شامل بعد از آن نمی شود و همچنین مشمول کالاهای گروه چهار نیست.

وی گفت: در جهت تسهیل ترخیص کالاهای مانده در گمرک نگرانی بابت تحریک تقاضای ارز نیست، زیرا این موضوع شامل کالاهای اساسی و خط تولید است و بنابراین تقاضای ارز را افزایش نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص کالاهای انباشته از گمرک محرک تقاضای ارز نیست

ترخیص کالاهای انباشته از گمرک محرک تقاضای ارز نیست