مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 13:052020-09-28بين الملل

تمرینات نظامی جدید چین در دریای چین جنوبی


چین در حال انجام تمرینات نظامی جدید در دریای چین جنوبی و در بحبوحه افزایش تنش ها بین این غول آسیا و همسایه های آسیای جنوب شرقی خود و آمریکا است.

- چین در حال انجام تمرینات نظامی جدید در دریای چین جنوبی و در بحبوحه افزایش تنش ها بین این غول آسیا و همسایه های آسیای جنوب شرقی خود و آمریکا است.

اداره ایمنی دریایی چند اعلامیه مبنی بر بسته شدن دریاهای پیرامون منطقه تمریناتی که روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام می شود صادر کرد، اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، چین در این منطقه تمرینات منظمی برگزار می کند و نشانه بدیهی مبنی برآنکه این تمرینات به دلیل حوادث اخیر انجام شده، وجود ندارد.

با این وجود، این تمرینات در پی مجموعه ای از روایات اوایل این ماه از هواپیماهای جنگی چینی در حریم هوایی تایوان در انتهای شمالی دریای چین جنوبی انجام می شود.

پکن گفت این تمرینات قصد داشته اند به جزیره خودگردان که چین بر روی آنها ادعا دارد، هشدار دهند.

اوایل این ماه، یک کشتی گشت زنی اندونزیایی با کشتی حفاظت ساحلی چینی درگیر شد که تقریباً سه روز را در آب هایی که اندونزی مدعی داشتن حقوق اقتصادی بر آن هاست و در نزدیکی جنوبی ترین قسمت ادعاهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی قرار دارد، گذرانده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرینات نظامی جدید چین در دریای چین جنوبی

تمرینات نظامی جدید چین در دریای چین جنوبی