مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 12:452020-09-28اجتماعي

دوچرخه های اشتراکی بیدود؛ طرحی بدون پشتوانه فرهنگی در پایتخت فرهنگ و ادب


دوچرخه های هوشمند اشتراکی جای خود را در شهر شیراز باز کرده اما با وجود گذشت بیش از یک سال از عمر این طرح، ابهاماتی پیرامون پیوست های فرهنگی آن در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی وجود دارد که باید برای مردم فرهنگمدار و متدین کلانشهر شیراز آشکار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، با رشد جمعیت و کاهش منابع سوخت های فسیلی بشر به سمت استفاده از موارد غیرسوختی حمل ونقل نظیر دوچرخه بیش از پیش سوق یافته تا با ارائه یک مدل حمل ونقل پایدار ضمن عدم تولید انواع آلاینده های محیط زیستی نظیر کربن دی اکسید، انسان ها کمی ورزش نموده، سرگرم شده و از مشکلاتی دیگر نظیر ترافیک و هدر رفتن انرژی و زمان رهایی یابند.

امروزه در دنیا دوچرخه های هوشمند و نسل چهارم جایگاهی مهم را در حمل ونقل شهرها و کشورهای پیشرفته باز کرده و در کشور ما و شهر شیراز نیز قدم هایی برداشته که البته با علامت سوال های بسیاری همراه است که گاهی از خود متن نیز پررنگ تر شده و زمزمه اتفاقاتی نه چندان درخورد سومین حرم اهل بیت(ع) به گوش می رسد.

در اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه سال گذشته بود که با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دوچرخه های هوشمند اشتراکی جای خود را در شهر شیراز باز کرده و دوچرخه های نارنجی به جزیی از نمای شهر شیراز بدل شدند اما با و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوچرخه های اشتراکی بیدود؛ طرحی بدون پشتوانه فرهنگی در پایتخت فرهنگ و ادب

دوچرخه های اشتراکی بیدود؛ طرحی بدون پشتوانه فرهنگی در پایتخت فرهنگ و ادب