مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:402020-09-28سياسي

رفع ضعف های فارس در کتاب خوانی به درخشش این شهر فرهنگی کمک ویژه ای می کند


مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: شیراز بی تردید پردرخشش ترین شهر ایران در حوزه فرهنگی است اما در حوزه کتاب ضعف هایی دارد که فاصله ما با کشورهای رقیب را برجسته می سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، عبدالمهدی مستکین صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های شهرداری در حوزه کتاب و کتابخوانی از رقابت 196 کشور برای کسب عنوان پایتختی کتاب خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پیوند میان کتابخوانی و کیفیت زندگی موجب می شود مردمانی شاد پرورش یابند، افزود: اینکه شهروندان فنلاندی به عنوان شادترین مردمان دنیا معرفی می شوند به دلیل میزان کتابخوانی آنهاست، زیرا شهروندان این کشور در طول سال به طور میانگین 25 کتاب مطالعه می کنند.

مستکین با اشاره به اینکه هرچه میزان کتابخوانی افزایش یابد شادی پایدار ایجاد می شود، ادامه داد: باید در کنار خردورزی، شادی پایدار در میان شهروندان ایرانی گسترش یابد و لذا  وقتی کتاب در صدر برنامه های شهرداری قرار گیرد هزینه های این نهاد هم برای اداره شهر کاهش می یابد و در راستای آن هویت شهر معنا پیدا می کند.

مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نامزدی شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان را منوط به ایجاد گردشگری ادبی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: شیراز بی تردید پردرخشش ترین شهر ایران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع ضعف های فارس در کتاب خوانی به درخشش این شهر فرهنگی کمک ویژه ای می کند

رفع ضعف های فارس در کتاب خوانی به درخشش این شهر فرهنگی کمک ویژه ای می کند