مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 07:052020-09-28سياسي

تندیس هایی که به جای یادبود، مخرب یادها شدند!


هفتم مهر ماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی است.

در این سال ها تندیس های متعددی از آتش نشان ها با هدف تقدیر ساخته شدند که اغلب از کیفیت لازم برخوردار نبودند؛ - تندیس‌هایی که به جای یادبود، مخرب یادها شدند! به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، البته تجربه ساخت چنین تندیس‌های انتقادبرانگیزی تازه نیست و پیش از این نیز بارها تندیس‌های بدساختی از چهره‌ها ساخته شده است؛ آثاری که بعضا داد هنرمندان را درمی‌آوردند و به سرعت هم با هدف اصلاح از محل نصب برداشته می‌شدند؛ به عنوان مثال 13 اردیبهشت سال 98 بود که از سردیس جمشید مشایخی رونمایی شد و موجی از انتقادها را به همراه داشت.

البته پس از این جریان، انجمن مجسمه سازان اعلام آمادگی کرد تا از آن پس هنرمندان توانا را برای ساخت چنین پروژه‌های شهری معرفی کند ولی دیری نپایید که اثر یادبودی برای سعدی در شیراز نصب شد که به دلیل شباهت نداشتن به تصاویر موجود از آن شاعر پرآوازه و شکل نامناسب طرح، سیل انتقادها را روانه سازندگان و مسوولان امر کرد.

به طور کلی برخی از هنرمندان و کارشناسان هنری با این نگاه که ساخت پرتره‌های بدشکل از مشاهیر، در ذهن‌ها ماندگار می‌شود، می‌تواند در تحریف چهره آن شخص اثرگذار باشد و در تاریخ ثبت شود، بارها در این خصوص هشدار داده‌اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندیس هایی که به جای یادبود، مخرب یادها شدند!

تندیس هایی که به جای یادبود، مخرب یادها شدند!