مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 04:552020-09-28سياسي

بررسی بنیادگرایی دینی از نگاه یک جامعه شناس


مردمان عصر حاضر شاهدان عینی رویدادهایی خونبارند و به عینه نفرت پراکنی و خونریزی و نسل کشی را در برخی جوامع تندور دیده اند یا از روایتگران صادق شنیده اند؛ - ایسنا/فارس مردمان عصر حاضر شاهدان عینی رویدادهایی خونبارند و به عینه نفرت پراکنی و خونریزی و نسل کشی را در برخی جوامع تندور دیده اند یا از روایتگران صادق شنیده اند؛ رخدادهایی که بدون هیچ منطق پذیرفته شده ای به واسطه تمامیت خواهی مدعیانی در پهنه ی گیتی رقم خورده است.

اینکه سرچشمه ی چنین موج عظیم خشم و نفرتی کجاست و چرا حد و مرز نمی شناسد و به یک دین و گروه خاصی هم محدود نیست؟ به پرسشی مهم در عصر حاضر بدل شده است.

همانگونه که در قسمتی از جهان مدعیان مسلمانی به جان هم کیشان خود افتاده و خونریزی و نسل کشی را پیشه ساخته اند اینکه از دیرباز تاکنون بوداییان و هندوها در شرق آسیا، پیروان اسلام را عذاب می دهند.

آنسوتر و در محل اتصال سه قاره جهان قدیم؛ گروه های تندروی صهیونیست، کرانه باختری و اورشلیم را ارث پدری دانسته و مدعی اند خداوند چند هزار سال پیش خانه و زندگی مردم این دیار را به آنان بخشیده است.

این گروه خونریز چنان به آن گزاره معتقدند که حتی در جلسات سازمان ملل هم آیات تورات را قرائت کرده و ملاکی بر داعیه خود می شمارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی بنیادگرایی دینی از نگاه یک جامعه شناس

بررسی بنیادگرایی دینی از نگاه یک جامعه شناس