مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 04:302020-09-28سياسي

«مقالات شمس» بهترین گواه بر دانش او در تفسیر قرآن­ و عرفان است


برخی ادعا کرده اند شمس بهره ­ای از دانش نداشته، اما نوشتار او در کتاب گران­سنگ «مقالات شمس» بهترین گواه بر دانش عمیق و گسترده او در ادبیات، تفسیر قرآن­ حکیم و عرفان است.

- برخی ادعا کرده اند شمس بهره ­ای از دانش نداشته، اما نوشتار او در کتاب گران­سنگ مقالات شمس بهترین گواه بر دانش عمیق و گسترده او در ادبیات، تفسیر قرآن­ حکیم و عرفان است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن زیر یادداشتی از سید سلمان صفوی است که به مناسبت روز بزرگداشت شمس و مولانا نگاشته شده است؛ عشق از ازل است و تا ابد خواهد بود جوینده عشق بی عدد خواهد بود فردا که قیامت آشکار گردد هرکس که نه عاشق است رد خواهد بود واقعه شگفت انگیز دیدار مولانا و شمس و پی آمدهای اعجاب انگیز آن، بیانگر غوغای دو روش در شناخت است.

در ساحت این دیدار با دو مولانا رو به رو هستیم: مولانای اوّل و مولانای دوّم .

مولانای اوّل ؛ خطیب و دانشمندی معتبر در شهر قونیه قبل از دیدار با حضرت شمس است که تحت تأثیر و تعلیم پدر بزرگوار خویش معروف به بهاءِولد (سلطان العلما) به معارف اسلامی و جنبه های ظاهری و معنوی دین علاقه مند است و علاوه بر فراگیری علوم مذهبی در مدارس دینی، عرفان را نیز در محضر سیدبرهان الدین محقق ترمذی تلمذ کرده و چنان که از کتاب ارزشمند مجالس سبعه او برمی آید؛ دانشمند عارفی است که مجالس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مقالات شمس» بهترین گواه بر دانش او در تفسیر قرآن­ و عرفان است

«مقالات شمس» بهترین گواه بر دانش او در تفسیر قرآن­ و عرفان است